164/2–Si e kane fallsifikuar fare hapur, manipuluar, shtremberuar dje dhe si e fallsifikojne fare hapur, manipulojne, shtremberojne sot “korifejte” e shkolles shqiptare te Historise: Historine e Greqise se Lashte?
Pjesa e dyte
Mbyllja e kronologjise Helene ne vitin 146 Para Kri. (foto 56) te shtyn te kerkosh dicka me shume ne botime te tjera. Fati e donte te gjeja nje botim te perafert, po italisht, nga autori Domenico Musti, ne kuadrin e Historise Universale (nje botim ne 30 vellime, vellimi 2 permbante Historine e Greqise Klasike, Milano 2004) dhe ne te njejten kohe botimi me te parin (foto 75,76,77), duke e konsideruar shkurtimin e kohes Helene ne botimin e Montanellit nje gabim shtypi. Edhe ky botim do te kishte te pasqyruar sakte si permbajtjen ashtu dhe kronologjine e epokes Helenike (foto 78 ÷ 95).
foto 75
foto 76
foto 77
foto 78
foto 79
foto 80
foto 81
foto 82
foto 83
foto 84
foto 85
foto 86
foto 87
foto 88
foto 89
foto 90
foto 91
foto 92
foto 93
foto 94
foto 95
Menyra se si autori Domenico Musti ka klasifikuar etapat historike te popullates parahelene, duke pranuar qe kemi te bejme me preistorine dhe protostorine e Greqise se ardheshme, nje tjeter arkaizem, permend epoken e neolitit dhe ate te Bronxit (foto 96)
foto 96
pa treguar pozicionin e nje popullate paralele ne kohe, por shume me primitive se popullata parahelene pa e arritur shkallen e ketyre te fundit, edhe pse paraardhesit e tyre ishin relatuar biologjikisht me ta duke prodhuar tre popullata te reja per historine, por te vetmet me gjak autokton dhe pa asnje lidhje sociale me Helenet. Ne tokat e ketyre tre popullatave gjenden, te zbuluara nga arkeologet, pikerisht veglat prej bakri, bronxi, hekuri, por qe nuk perkojne kerkund me shkallen e zhvillimit social te banoreve vendas pardje, dje dhe afer-sot ne fillim te shek. XX-te (zbulimi i Franc Nopces me 1908 ne Malcite e Veriut shqiptare).
Ne kete pike fshihet mistershem paaftesia e studiuesve shqiptare te te gjithe koherave per te realizuar perbashkimin e ketyre tre popullatave (Dardaneve – Ilireve – Epiroteve) ne nje bosht te vetem biologjik, prej te cilit ata rrjedhin Historikisht.
Por autori Domenico Musti ka meriten qe e ka realizuar pikerisht kete per popullatat Parahelene dhe Helene sipas kohes qe arkeologet, filozofet e kohes dhe studiuesit e mevonshem kane percaktuar, pa absolutizuar asnjeren (foto 97).
foto 97
E shtyn kete metode kerkimore edhe per gjuhen e shkruar duke marre ne konsiderate shkrimin mikenas dhe dinamiken e tij sipas disa autoreve kompetente (foto 98). Por ne
foto 98
kete pike ka bere nje mbipercaktim duke emeruar shenjat e para te shoqerise parahelene si silabat mikenase qe perdoren nga ajo (f. 28). Pikerisht kete term kerkojne sot ta modifikojne duke e huazuar nga Nermin Vlora Falaski dhe duke e paraqitur si nje krijim origjinal (Agron Dalipaj).
Me mbeshtetjen e arkeologut N. G. I. Hammond, autori Domenico Musti paraqet fazen e trete te vone te zhvillimit te shoqerise parahelene dhe migrimet e saj ne kohen trojane dhe pastrojane (1230-1050 Para Kri. – foto 99). E ka paraqitur kete proces vecanerisht per fiset joniane midis viteve 1076-1032 Para Kri. (foto 99/1).
foto 99
foto 99/1
Bile autori Musti ka paraqitur dhe sitin gjeografik te vendeve arkeologjike (sipas autorit A. Snodgrass, Archaic Greece….) duke nenkuptuar konfirmimin e linjes ekuacionale: indoevropiane – pellazge – parahelene – helene – grek si nje evolucion historik te pa kontestueshem (fr. 54, foto 100), ne kundershtim me Shkollen e te Marreve te Madheshtise Shqiptare.
foto 100
Ne kapitullin e dyte autori Musti flet per Qytetet Greke, legjislacionin dhe kolonizimet e tyre te shtrire ne tre shekuj, duke filluar me shek. e VIII dhe VII Para Kri. (f.79). Elementi i pare qe autori merr ne konsiderate eshte shkrimi me alfabet fenikas dhe ate helen (te quajtur grek, f. 81, foto 101) duke e vendosur ne funksion te legjislacionit te
foto 101
asaj kohe ku permenden Likurgu, sundimtari i Spartes, dhe i konsideruar si legjistratori mitik i Spartes, f. 80, (shek. IX Pa. Kri., sipas Petit Robert 2 – 1984 – Lycurgue dhe greqisht Lukourgos). Me pas permendet Athina me ligjet e Solonit, ku kemi dhe zgjerimin e qyteteve te rrethuara dhe etnite helene te epokes arkaike (f. 89-97 – foto 102).
foto 102
Mungesa e shkrimit tek legjislacioni spartan dhe dukja e tij ne legjislacionin athinas nuk e ka cuar autorin Domenico Mustin ne zbulimin e ekuacionit te lindjes se shkrimit brenda shoqerise Helene, te pakten ne aresyen fillestare te domosdoshmerise se tij. Ne kete pike fshihet elementi me kryesor i dyte i dallimit te shoqerise parailire nga ajo helene dhe pamundesia e Heleneve per te qene ilire te zbritur ne Egje, pasi pas mbi 2500 vjeteve pasardhesit e ilireve do te kishin ne perdorim akoma te Drejten Zakonore te pa shkruar ne shume forma me trend drejt nje thjeshtesimi shume me primitiv se sa legjislacionet shteterore Spartane apo Athinase.
Por problemi eshte shume me i zgjeruar, pasi enciklopedi nga me te ndryshme e trajtojne kete problem ne perputhje me te kunderten e pretendimit te profesoresesh shqiptare te historise Elena Kocaqi.
Keshtu per shembell ne Fjalorin Enciklopedik MAXIMUS, Novara 1994 (foto 102/1,102/2) , ne gjuhen italiane, kur flitet per Greqine qe nga lashtesia deri me sot nuk ka emertim tjeter pervec termit Grek, bile emertimi ne kllapa sot e quan Hellënikë Dëmokratia duke lidhur jo vetem te lashten me te sotmen, por dhe faktin qe Greket e sotem e quajne veten Helene duke nenkuptuar gjenezen e tyre historike pikerisht nga koha per te cilen zonja Kocaqi na paska pretendime terminologjike (foto 102/3,102/4,102/5).
foto 102/1
foto 102/2
foto 102/3
foto 102/4
foto 102/5
Akoma me tej, ne nje enciklopedi vellimore LA BIBLIOTECA DI REPUBBLICA (prej 30 vellimesh, vellimi 9), f. 768-789, jepen te dhena mbi kete problem nen titullin Grecia Antica (foto 103,104,104/1,105,106,107,108,109,110,111,112,113,114,115):
foto 103
foto 104
foto 104/1
foto 105
foto 106
foto 107
foto 108
foto 109
foto 110
foto 111
foto 112
foto 113
foto 114
foto 115
Bile ne ENCICLOPEDIA BOMPIANI (prej 30 vellimesh), Milano 1995, ne vellimin e 5, STORIA cor-ion, ne f. 1092-1100, problemi trajtohet thjeshte nen termin Greqia (foto 116,117,117/1,118,119,120,121):
foto 116
foto 117
foto 117/1
foto 118
foto 119
foto 120
foto 121
Ndersa ne Enciklopedia Italiana Grolier, Bergamo 1987, prej 28 vellimesh, vell. 8, problemi eshte i trajtuar shume me ne kundershtim me pikepamjen e Elena Kocaqit, pasi problemi nen termin Greqi, trajtohet qe nga koha mitilogjike deri ne kohet moderne ne 22 faqe (foto 122,123,123/1,124,125,126,127,128,129,130,131,132,133,134,135).
foto 122
foto 123
foto 123/1
foto 124
foto 125
foto 126
foto 127
foto 128
foto 129
foto 130
foto 131
foto 132
foto 133
foto 134
foto 135
Tek ENCICLOPEDIA MOTTA, Milano 1991, prej 19 vellimesh; ne vellimin e VIII, f. 246-260 (foto 136,137, 138,139,140,141,142,143,144,145,146), flitet per Greqine ne te gjithe sfondin e vet historik, duke filluar qe nga koha mitologjike deri ne kohet moderne, vetem me kete emer.
foto 136
foto 137
foto 138
foto 139
foto 140
foto 141
foto 142
foto 143
foto 144
foto 145
foto 146
Meqenese botimet italisht mund te konsiderohen te se njejtes shkolle historie, mora ne konsiderate edhe nje botim te vitit 1963 ne Suedi me autor Karl Grimberg dhe te perkthyer shqip ne vitin 2003 nga Balil Gjini e shume te tjere ne 12 vellime, me titull Historia Boterore dhe Qyteterimi, ku vellimi i pare dhe i dyte merrnin ne analize edhe boten Helene te emertuar Greqia e Lashte (foto 147,148,149,150,151,152,153).
foto 147
foto 148
foto 149
foto 150
foto 151
foto 152
foto 153
Gjithashtu i bashkangjita kesaj analize edhe enciklopedi jashte botes italiane, si amerikane, britanike, franceze apo sovietike, si me poshte:
Ne БОЛЪШАЯ СОВЕТСКАЯ ЭНЦИКЛОПЕДИЯ, prej 51 vellimesh, Moske 1949-1952, 1955-1957, vell. 12 (1952), f. 510-573 jepet nje material teper i bollshem mbi subjektin Greqi duke e konsideruar nje unitet social nga lashtesia mitologjike deri me sot (foto 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 195, 196 ,197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204).
foto 154
foto 155
foto 156
foto 157
foto 158
foto 159
foto 160
foto 161
foto 162
foto 163
foto 164
foto 165
foto 166
foto 167
foto 168
foto 169
foto 170
foto 171
foto 172
foto 173
foto 174
foto 175
foto 176
foto 177
foto 178
foto 179
foto 180
foto 181
foto 182
foto 183
foto 184
foto 185
foto 186
foto 187
foto 188
foto 189
foto 190
foto 191
foto 192
foto 193
foto 194
foto 195
foto 196
foto 197
foto 198
foto 199
foto 200
foto 201
foto 202
foto 203
Ne THE NEW FUNK & WAGNALLS ENCYCLOPEDIA, NEW YORK 1949, prej 48 vellimesh, ne vellimin e 17, f. 6015-6075, flitet per problemin tone ne kundershtim me fantazine e zyshes se historise, por dhe me nje permbajtje jashtezakonisht te pasur nen termin Greqi (foto 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229).
foto 205
foto 206
foto 207
foto 208
foto 209
foto 210
foto 211
foto 212
foto 213
foto 214
foto215
foto 216
foto 217
foto 218
foto 219
foto 220
foto 221
foto 222
foto 223
foto 224
foto 225
foto 226
foto 227
foto 228
foto 229
Ne Enciklopedia e Pergjithshme e Oxfordit, Tirane 2006 (foto 230,231), shkruhet mjaft shkurt per te tre etapat historike qe kane cuar ne formimin e Kombit Grek, vetem se te gjithe ato nen nje emertim te vetem per Europen Politike: GREQI (foto 232,233)
foto 230
foto 231
foto 232
foto 233
Kurioziteti rritet me fjalorin ensiklopedik francez Petit Larousse, Paris 1994, ku termi Greqi lidhet me gjenezen e termit dhe me gjuhen greke si nje gjuhe indoevropiane (foto 233/1,233/2,233/3):
foto 233/1
foto 233/2
foto 233/3
shenim: te dhenat per individet jane rakorduar edhe me enciklopedine franceze LE PETIT ROBERT 2, Canada 1984, e cila permban edhe analizen e subjektit Greqi (foto 234,235,236,237,238,239).
foto 234
foto 235
foto 236
foto 237
foto 238
foto 239
Une mund te paraqes edhe shume enciklopedi te tjera qe e trajtojne problemin jashtezakonisht ne kundershtim me idete e zonjes Kocaqi. Ne kete rast kam parasysh enciklopedine e fundit te shek. XIX ne gjuhen gjermane, prej 21 vellimesh, Laipcig 1897, trashegim nga stergjyshi im; apo Enciklopedine Europiane GARZANTI, Itali 1976-1977, ne gjuhen italiane prej 12 vellimesh (foto 240, 241, 242, 243) cka tregon se
foto 240
foto 241
foto 242
foto 243
zonja Kocaqi nuk eshte ne kundershtim me mendimin historik te Njerezimit, por ajo eshte ne kundershtim me veten e saj, pasi problemi me se pari eshte botekuptimor, pastaj filozofik, pastaj historik dhe, ne fund, shkencor.
Ne kete rast me vend do te ishte krahasimi me ate qe pretendojne vete greket e sotem mbi gjenezen historike te tyre, cka perben dhe pjesen e trete te ketij materiali.
fundi i pjeses se dyte